• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
دو شنبه 25 شهریور 1398
کد مطلب : 78647
+
-

طرح انتقال آب از قزل‌اوزن به اردبیل بودجه می‌گیرد

نماینده اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس: 40 میلیارد تومان اعتبار برای این طرح پیش‌بینی شده است

نماینده اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی از پیش‌بینی ۴۰ میلیارد تومان اعتبار برای مطالعات انتقال آب از قزل اوزن به اردبیل خبر داد. به گزارش فارس، «رضا کریمی» با تأکید بر این‌که اگر برنامه‌ریزی برای تأمین 260 میلیون متر معکب آب برای استان فراهم نشود، استان با بحران آب در 25 سال آینده روبه‌رو خواهد شد اظهار کرد: انتقال آب از رود ارس به اردبیل از دیگر کارها بوده که فاز اول مطالعات آن در حال انجام است.

محل بعدی تأمین آب از چشمه گرگر و چشمه‌های بالا دست قزل قیه بوده که بیش از ۳۰ میلیون متر مکعب آب از طریق رودخانه به دریای خزر می‌ریزد و از دسترس استان اردبیل خارج می‌شود. علاوه بر آن بیش از ۲۰ میلیون متر مکعب حقابه استان اردبیل از رودخانه آقچای به دریای خزر سرریز می‌شود و این منبع نیز به‌عنوان یکی دیگر از محل‌های تأمین آب شرب اردبیل پیش‌بینی شده و مطالعات آن در حال انجام است.

وی با تأکید بر این‌که مسئولان استان باید تأمین منابع آب شرب، صنعتی و کشاورزی استان را در دستور کار خود قرار دهند اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین چالش‌ها و مشکلات اساسی استان اردبیل تأمین آب شرب این استان بوده و در این ارتباط منابع مختلف در حوزه‌های متعدد اعم از ۵۰ میلیون متر مکعب آب تخصیصی از قزل اوزن به استان اردبیل از دسترس استان خارج شده است.

کریمی عنوان کرد: در حوزه آب‌رسانی روستایی نیز اقدامات موثری انجام یافته و ۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای سال‌ جاری و آتی با احداث ۱۵ مجتمع آب روستایی در حال انجام است و در کنار آن آب‌رسانی به شهر نمین و عنبران نیز در دستور کار قرار گرفته و ۱۲ میلیارد تومان اعتبار برای آن در نظر گرفته شده است. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید